گروه حوادث: زن جوان خود را مامورکمرگ جا می‌زد و به سراغ تاجران می‌رفت تا دست به کلاهبرداری از آنها بزند.

این زن به طعمه هایش می‌گفت که می‌تواند به راحتی کالاهای وارداتی آنها را از گمرک ترخیص کند و با این ادعا نقشه‌هایش را عملی می‌کرد.تحقیقات پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان برای دستگیری زن کلاهبردار اوایل آذر‌ماه امسال شروع شد؛ زمانی که مرد میانسالی در دام این زن افتاد و میلیون‌ها تومان برای ترخیص محموله‌های وارداتی‌اش به او پرداخت بی‌آنکه این محموله‌ها را بتواند از گمرک خارج کند.

مرد میانسال وقتی فهمید در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده است نزد مأموران رفت و گفت: مدت‌هاست که در کار تجارت هستم و کالاها را از کشورهای دیگر می‌خرم و به ایران می‌آورم. بعضی وقت‌ها هم کالاهایی را به کشورهای همسایه صادر می‌کند و همیشه مجبور بودم برای ترخیص کالاها مبلغی به گمرک پرداخت کنم.

او ادامه داد: مدتی قبل زن جوانی را دیدم که می‌گفت یکی از مسئولان گمرک است. او مدعی شد که می‌تواند کالاهای مرا بدون پرداخت هیچ مبلغی ترخیص کند و در ازای انجام این کار مبلغی به‌عنوان دستمزد می‌گیرد. ابتدا به او اعتماد نکردم اما وی یکسری مدارک به من نشان داد که نشان می‌داد او یکی از مسئولان گمرک است.

برای همین به وی اعتماد کردم و مبلغ درخواستی‌اش را برای ترخیص محموله‌های میلیونی پرداخت کردم و قرار شد وی به‌زودی همه این محموله‌ها را ترخیص کند اما مدتی گذشت و خبری از او نشد. چندین بار با وی تماس گرفتم اما هربار بهانه‌ای می‌آورد. به‌نظرمی آمد که تمام حرف‌های زن جوان دروغ است و تنها قصد کلاهبرداری داشته است، برای همین تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

قرار صوری

با این شکایت تحقیقات کارآگاهان در این زمینه آغاز و با استعلام از گمرک مشخص شد که زنی با مشخصات این زن جوان در آنجا کار نمی‌کند. همه‌‌چیز از این حکایت داشت که زن جوان یک کلاهبردار حرفه‌ای است و کارآگاهان با دادن آموزش‌های لازم به شاکی از او خواستند که در تماس با این زن با وی قرار بگذارد. شاکی به بهانه پرداخت پول برای ترخیص یک محموله دیگر با زن جوان قرار گذاشت و درحالی‌که فقط چند ساعت از شکایت مرد میانسال گذشته بود، کارآگاهان توانستند زن کلاهبردار را در محل قرار دستگیر کنند.

کلاهبردار میلیونی

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در این رابطه می‌گوید: با انتقال زن جوان به اداره آگاهی مشخص شد که او چند سال قبل هم به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده و به زندان افتاده بود. این زن 35ساله در بازجویی‌ها اعتراف کرد که از حدود 2سال پیش با این شیوه و شگرد از تجار و افرادی که در کار صادرات و واردات کالا هستند، کلاهبرداری می‌کرده است. مدارکی که این زن برای تأیید سمتش در گمرک ارائه کرده بود نیز به‌صورت کاملا حرفه‌ای جعل شده بود و این زن پس از کلاهبرداری از هر کدام از طعمه‌هایش، برای مدتی ناپدید می‌شد و دوباره نقشه‌هایش را از سر می‌گرفت.

سرهنگ عطار ادامه می‌دهد: تا زمان نخستین شکایت هیچ کدام از مالباختگان به‌دلیل اینکه تصور می‌کردند خودشان نیز مرتکب جرم شده‌اند اقدام به شکایت نکرده بودند اما با دستگیری این متهم 11شاکی با مراجعه به اداره آگاهی از او شکایت کردند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم در شهرستان‌های زاهدان، بیرجند و چابهار نقشه کلاهبرداری‌های خود را اجرا کرده است. زن جوان تا‌کنون به کلاهبرداری 720میلیون تومانی از تاجران اعتراف کرده است و دیگر شاکیان احتمالی نیز می‌توانند برای شکایت از او به اداره آگاهی استان سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.

کد خبر 244617
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز